Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

24 Aralık 2011 Cumartesi

Rusça dersler (УРОК 10 - DERS 10)





УРОК  10 - DERS 10

CКЛОНЕНИЕ ЛИЧНЫХ МЕСТОИМЕНИЙ ПО ПАДЕЖАМ 

ŞAHIS ZAMİRLERİNİN İSMİN HALLERİNE GÖRE ÇEKİMİ


Birinci Tekil ve Çoğul Şahıs Zamirlerinin Çekimleri         

HALLER(ПАДЕЖ)
TEKİL(ЕД. Ч)
ÇOĞUL(МН. Ч.)
И.П (yalın)

Р.П (-in hali)

Д.П (-e hali)

В.П (-i hali)

Т.П (ile hali)

П.П (-de hali)
Я

МЕНЯ

МНЕ

МЕНЯ

СО МНОЙ

ОБО МНЕ
Ben

Beni(m)

Bana

Beni

Benim İle

Benim Hakkımda
МЫ

НАС

НАМ

НАС

С НАМИ

О НАС
Biz

Bizi(m)

Bize

Bizi

Bizim İle

Bizim Hakkımızda







Я учитель                            Ben öğretmenim
Меня зовут Мехмет           Benim adım Mehmet    
У меня есть 10 рублей        Benim 10 rublem var

                        

Ко мне пришёл друг           Bana arkadaşım uğradı
Он говорил со мной            O benimle konuştu   
Она говорила обо мне       Benim hakkımda konuşuyordu



İkinci Tekil ve Çoğul Şahıs Zamirlerinin Hallere Göre Çekimi


HALLER(ПАДЕЖ)
TEKİL(ЕД. Ч)
ÇOĞUL(МН. Ч.)
И.П (yalın)

Р.П (-in hali)

Д.П (-e hali)

В.П (-i hali)

Т.П (ile hali)

П.П (-de hali)
ТЫ

ТЕБЯ

ТЕБЕ

ТЕБЯ

С ТОБОЙ

О ТЕБЕ
Sen

Seni(n)

Sana

Seni

Senin İle

Senin Hakkında
ВЫ

ВАС

ВАМ

ВАС

С ВАМИ

О ВАС
Siz

Sizi(n)

Size

Sizi

Sizin İle

Sizin Hakkınızda







Где ты, мой друг?               Neredesin sen dostum?
Я вас любил                        Ben sizi sevmiştim
Я приехал к вам                 Ben size geldim
Мы сделаем ето с тобой    Bunu seninle beraber yapacağız   
Я не говорю о тебе             Senin hakkında konuşmuyorum
           


Üçüncü Tekil Şahıs Zamirlerinin(он,она,оно) Hallere Göre Çekilmesi


HALLER (ПАДЕЖ)
TEKİL(ЕД. Ч)
            TEKİL(ЕД. Ч)
И.П (yalın)

Р.П (-in hali)

Д.П (-e hali)

В.П (-i hali)

Т.П (ile hali)

П.П (-de hali)
ОН/ОНО

ЕГО(У НЕГО)

ЕМУ(К НЕМУ)

ЕГО

ИМ (С НИМ)

О НЁМ
O

Onu(n)

Ona

Onu

Onun İle

Onun Hakkında
ОНА

ЕЕ(У НЕЕ)

ЕЙ(К НЕЙ)

ЕЕ

ЕЙ(С НЕЙ)

О НЕЙ
O

Onu(n)

Ona

Onu

Onun İle

Onun Hakkında







У него болит голова          Onun başı ağrıyor

                        

Андрей пришел к ней        Andrey ona(kız) geldi
Я говорю с ней                    Ben onunla konuşuyorum
Я собирался идти к нему  Ona(erkek) gitmeye niyetlendim
Я его видел                          Onu gördüm



Üçüncü Şahıs Zamirlerinin Hallere Göre Çekimi

HALLER (ПАДЕЖ)
ÇOĞUL(МН. Ч.)
И.П (yalın)

Р.П (-in hali)

Д.П (-e hali)

В.П (-i hali)

Т.П (ile hali)

П.П (-de hali)
ОНИ

ИХ(У НИХ)

ИМ(К НИМ)

ИХ

ИМИ(С НИМИ)

О НИХ
Onlar

Onları(n)

Onlara

Onları

Onlar İle

Onlar Hakkında


Я давал книги им                                   
Kitapları onlara verdim

Мы побеседовали о них                          
Biz onlar hakkında sohbet ettik

Мы с ними приготоволи пирожки        
Biz pastayı onlarla hazırladık

                          

Они их не видели                                      
Onlar onları görmedi
           


КТО ve ЧТО’ NUN ÇEKİMLERİ

HALLER(ПАДЕЖ)
КТО
ЧТО
И.П (yalın)

Р.П (-in hali)

Д.П (-e hali)

В.П (-i hali)

Т.П (ile hali)

П.П (-de hali)
КТО

КОГО

КОМУ

КТО

(С) КЕМ

О КОМ
Kim

Kimi(n)

Kime

Kim

Kim İle

Kim Hakkında
ЧТО

ЧЕГО

ЧЕМУ

ЧТО

(С) ЧЕМ

О ЧЁМ
Ne

Neyi(n)

Neye

Neyi

Ne İle

Ne Hakkında







О ком вы говорите?
Kimin hakkında konuşuyorsunuz?

Кому вы отдали сумку?
Çantanızı kime verdiniz?

Кого вы хотите видеть ?
Kimi görmek istiyorsunuz?
                


Aşağıdaki Rusça zamirlerin karşısına Türkçe karşılıklarını yazınız.

1. Eго  
2. С кем
3. Мне
4. Им
5. Меня
6. С тобой
7. Тебе
8. О вас
9. Тебя
10. С вами
11. О ком
12. C ними
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder